Jaga Tulang Belakang Supaya Lambat Bongkok

Salam semua!

Tulang belakang merupakan satu aset utama badan manusia. Ia merupakan tulang asas yang menyokong badan manusia. Tapi, zaman sekarang sudah terlalu banyak penyakit berkaitan tulang belakang kita dengar kan? Salah satu nya "slipped disc". Apa punca masalah ini boleh berlaku?

Punca Sakit Tulang

Punca sakit tulang sebenarnya  bermula dari kesilapan dalam melakukan aktiviti harian. Contohnya cara kita duduk,  cara berdiri dan cara mengangkat benda yang berat. Tapi masalah ini juga boleh berlaku akibat dari kemalangan yang melibatkan tulang. Untuk mengelakkan masalah begini, sebaiknya kita perlu mengubah cara hidup kita, supaya kesannya tidak terasa pabila usia meningkat.

Cara Penjagaan Tulang Belakang

Sebaiknya anda perlulah mengamalkan langkah langkah berikut:

  • Duduk di atas kerusi yang lebih ergonomik

  • Tidur dalam keadaan yang selesa

  • Berdiri dalam keadaan yang betul

  • Tidak Memakai Kasut Tumit Tinggi


  • Senaman 


Ini antara cara untuk mendapatkan tulang belakang yang sihat. Boleh juga amalkan supplement untuk  memelihara tulang yang sihat ataupun meminum susu untuk penjagaan tulang. Tapi kalau sekiranya ada rasa malas untuk minum susu, boleh amalkan pil kalsium seperti Ostematrix dari Shaklee. Ostemaatrix, sangat bagus, sebab boleh kurangkan lenguh badan dan juga memberi kita kelegaan pada tulang yang sakit. Ostematrix ni juga baik disebabkan terdapat sekali magnesium dimana sesuai untuk perlawasan. Benefit untuk ibu mengandung dan juga menyusu. Ibu mengandung dan menyusu memang perlukan banyak kalsium bagi menampung baby di dalam perut dan menghasilkan susu yang berkualiti.



Macam saya, saya amalkan Ostematrix untuk memberi kelegaan sekiranya saya penat sangat dan setelah letih melakukan kerja kerja berat. Saya akan lebih mudah bangun tidur, walaupun tidur yang agak lambat. Tapi, amazing thing, sebab saya akan bangun dalam keadaan yang cergas! Saya puas hati, sebab kos Ostematrix tidak la mahal, tetapi kesannya sangat hebat. Boleh contact saya, kalau ingin tahu lebih details lagi.

Far 0125716112

Jaga tulang elok elok.

Bye













SHARE
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment